NaslovnicaOšini po prašiniSavaPosavinaB i HSvijetDomaljevacGrebniceBazikBrvnikAutoriŠkrinjaPorukePreporuke

Pratre, jebo vas Ha-De-Ze...

Crkva d.o.o kroz osam stoljeca biznisa


Old School – New Rules i poskok.info

Vidio je moju podignutu ruku i kad bi mi bio leđima okrenut. Pisao je po ploči sasvim sporo, rukom tresući ramena kao da sklanja perut. Nekako se valjda nadao da će istim ritmom otresti i moje strpljenje. Pekla ga je ta žgoljava ručica čupave šesnaestogodišnjakinje, slično nespretnom hodu bosim nogama po vreloj žeravici.

„Izbacit ću te van!“ – zaprijetio bi mi onim svojim tamnim baritonom, i prije nego li je uopće čuo što ću reći. Pratila sam zatim vrh svojih prljavih tenisica, precizno izbrojivši svaki put istih dvadeset i dva koraka od moje klupe do izlaznih vrata. Tek što bih osjetila mesinganu kvaku među svojim dlanovima, okrenula bih se i rekla mu gordo – „Pratre, jebo vas HaDeZe..“

Zvat ću ti ćaću, galamio je, mater ću ti zvati, govorio bi mi još da sam nepodnošljiva, da mu ometam nastavu i postavljam užasna pitanja, a ipak mu je potekla jedna suza na kraju mog školovanja. Zovi svakog, samo nemoj babu, mislila sam u sebi, uvijek si u tom trenu vizualizirajući našu La Babu koja je najviše nalikovala na one stamene sicilijanske žene, šefice svojih mafijaških obitelji, koje drže pet kantuna kuće, s krunicom u jednoj, a motikom u drugoj ruci.Baba je još živjela filozofiju provincije u kojoj su pratar, učo i doktur jedini Bogovi koji hodaju zemljom i koje treba respektirati s posebnim osjećajem, nedostojnim običnog puka. Sličnu filozofiju živjela je i cijela moja obitelj, sve dok im se nije u sjeme umetnulo ovo ničim izazvano „pokoljenje ljevičarske unučadi“ koje je odjednom žugalo na Crkvu, uočavalo „pogreške“, odnosno ljudskost u svećenicima koji nisu bili bezgrešni, tražilo odgovore na neka pitanja koja se nikad prije nisu smjela postavljati.

„Ćaća, a što u nas pratar ne dođe na ručak?“ – pitao je brat sjetno, sav musav od kolača i upravo obogaćen sakramentom krizme. Znatiželjni, dječji pogled pratio je poznato vozilo njegova vjeroučitelja kako upravo dolazi na objed kod našega komšije. Komšija je bio lokalni tajkun i lopov, siledžija i galamdžija, njegovi posjeti Crkvi mogli bi se izbrojati na prste, ali njegova imovina čak niti na nekoliko ruku.

„Nemamo firmu da bi nam pratar došao!“ – dodala bih prkosno, znajući unaprijed da će mi se, kad odu gosti, šiba modriti preko ruke. Moj ćaća, naivni i dobri čovjek nekog nepostojećeg sistema, nikad u ljudima nije vidio ništa loše i kao takav će i umrijeti. Cijelog svog života na misi sedmici na Humcu, blag, ponizan i velikodušan, fratre u kući je viđao samo pri blagoslovu doma. I to na jureće dvije - tri minute koliko je potrebno da se naši kauči i fotelje posvete vodom iz slavine i kuhinjskom soli tuzlanske solane. Što će reći da ima pomalo Muslimana u svakoj našoj kući, onih teta i čika koji pakiraju tu sol u plavo-bijele kutije, ali to je neka sasvim druga tema…

Osam stotina okruglih godina ovog ljeta Gospodnjeg slave naši franjevci. Osam stoljeća od kada je jedan neobični i nadasve zanimljiv mladić, sin Pietra Bernardonea osnovao franjevački red, gdje su svojom ljubavlju i svesrdnim odricanjem, muškarci opasani kordom tumačili svoju vjeru i prenosili je na ljude, živeći s njima i dijeleći i dobro i zlo. S koje god strane želite prići problematici, odnosno ledenom otočju zvanom franjevci danas, naići ćete na oštre hridi koje će vas posve raskomadati, a svaki daljnji napor biti će lov na vještice. Naravno, ovdje govorimo o problematici istine, koja se ne smije izreći javno jer je giljotina u obliku oltarskog spaljivanja nepodobnih revno spremna. Crkva d.o.o je uvijek u pravu. Pijedestal na kojem zacementirano stoji nedostižan je običnom puku. Tek možda poneki prolaznik ubaci kamen u nedodirljivu, bahatu vodu. Anne-Marie Gruenfelder. Don Ivan Grubišić. Đavolja raja s Poskoka.

Da se razumijemo, neću pristati na klasičnu indoktrinaciju o generalizaciji, zato se unaprijed ograđujem od takvih insinuacija. Dobrim, pravim, istinskim fratrima koji srcem žive svoju vjeru, svoju ljubav prema Bogu i prema svom narodu, ništa nije potrebno objašnjavati. Takvi se neće niti pronaći u ovim riječima, a i sami će, istina sebi u bradu, priznati da iza samostanskih zidina nije sve tako sjajno kakvim se predstavlja. Vama zato želim još puno uspješnih godina poštenog djelovanja među ljudima i od srca čestitam osamsto godina reda kojem ste se podali. Imam sreću da baš svojim prijateljem mogu zvati jednu upravo takvu, čestitu i pravednu osobu, s mjestom boravka u samostanu. Radi njega i njemu sličnih naša vjera poprima pravo značenje i moj život ima smisla.

Ali promatrati franjevce u svjetlu današnje nam Hercegovine, Bosne, pa uzmite i Hrvatske, a ne dotaći se dvolične simbioze Crkve i politike, bilo bi krajnje licemjerno, pogotovo u trenutnoj situaciji posvemašnjeg siromaštva naroda, gdje je osim recesije gospodarstva znatno uznapredovala i recesija duhovnosti. Zalutalo stado izgubljenih, usamljenih, obespravljenih tone još dublje u svoju rezignaciju, dok promatra vlastodršce, lokalne dripce rumenih obraza na društvenim događajima - pijankama zagrljene s fratrima. Te iste fratre koji nikada, ama baš nikada, s oltara neće prozvati tajkune izrabljivače, zlostavljače svojih obitelji, velebne jebače mlađahnih curica. Nikada neće stati na stranu žena uprljanih suzama i izmučenih udarcima, jer nije u naravi i učenju Crkve da ona ostavi svog kretena, nego mora njegovim željnim udovima dati sebe kad god on to zatraži. Ili njegova čuna ili šaka, sasvim je svejedno. Nikome u današnjoj Crkvi nije u cilju zaratiti niti sa realizatorima upropaštavanja i rasprodaje poduzeća, zbog kojih su desetci tisuća nesretnika ostali bez zaposlenja. Nikome od njih nije stalo osuditi ratne zločine nad civilima koje su činili Hrvati, već mnoge egzekutore, svoje političke prijatelje, još uvijek revno pričešćuju za euharistijom. Ali zato svoju aroganciju uporno treniraju na običnom narodu, prijeteći im kažiprstom, opisujući vrelinu paklenih krugova, gdje se i za „kruh na teku“ ide brzim vozom tamo gdje je bio i Dante.

Promatrati fratre Hercegovine, a ne dotaći se hercegovačkog slučaja, razmirica unutar lokalne institucije Crkve, vječne zajedljivosti i antagonizma prema braći po čvorićima oko pasa preko Ivan planine, bilo bi krajnje licemjerno. Kao i zatvoriti oči pred Međugorjem, tom šarenom paradom kiča made in China, mjestom divlje bespravne gradnje i utočištem najgorih međuljudskih odnosa koje ispoljavaju stanovnici tog mjesta, bilo bi bezobrazno. Boli indiferentnost Crkve prema patnji naroda. Čovjeka s rukama ispucalim od žuljeva, kojem nikada psovka nije dotakla usne, bole napucani bolidi samostana, udruženi sa bolidima zatamnjenih stakala na parkinzima raznih ugostiteljskih objekata. Boli malog čovjeka hladnoća Crkve za njegove boli, njena distanciranost i otuđenost, sad kad mu je to najpotrebnije. Sad kad je izložen tolikim kušnjama koje ga jedu kao žrvanj onaj klip kukuruza.

Jer vrijeme moje babe je prošlo svršeno u ovom svijetu. Današnji klinci nisu slijepi za stvarnost, imaju oči i vide, imaju uši i čuju. Imaju pravo pitati i pravo znati. Jasno im je da se nešto loše događa, dok uočavaju čudan nesrazmjer između onoga što pojedini fratri propovijedaju i kako isti žive. Zato se sve više udaljavaju, ne od Boga, nego od takve Crkve. A ako takva Crkva svoje greške ne uvidi što prije, mislim da će uskoro biti u velikom škripcu.

Sjedila sam pred televizorom i kirurškim okom pratila njegove kretnje i meškoljenje u crnom, kožnom stolcu Županijskog suda. I za tren, kao da sam mogla čuti njegov poznati bariton, i kao da je moja ruka opet presjekla zrak u znak pitanja, a moje prljave tene tražile poznati izlaz i kao da je suza potekla odnekud, teška i surova, dok su ga pitali – „Poštovani, osjećate li se krivim u predmetu Hercegovačka banka?“

Gledala sam ga na televizoru, onakva kakvog ga pamtim iz škole, očima žgoljave šesnaestogodišnjakinje i samo sam tiho, sebi u prsa, prozborila – „Pratre, jebo vas HaDeZe…“

Old School – New Rules
(Preuzeto sa poskok.info)


Komentari na poskok.info zakljucno sa 03.10.2009

Komentari (143)

pilat: ...
jos jedan 5+,rado se sjetim Brke-Landeke,Dane Karacica i ostalih prijeratnih fratara koji su zbilja zivjeli s pukom.
Prije nekih 10 ak godina pitao je jedan Ljubusak fratra koji je dosao blagoslovit kucu: Velecasni more li blagoslov izvitrit?
A fratar normalno odgovori da ne more, nasto ga covik upita: Pa jesto dosa po 20 maraka ako nemere izvitrit onda drzi oni od lani i priklani.
1
nedolicno?
lose
bravo
December 31, 1969,IP:95.156.178.248
Glasovi: +3

Rage: ...
Citam,upijam,volim,pronalazim se,podrzavam,shvacam!!!!!!
2
nedolicno?
lose
bravo
September 30, 2009,IP:85.94.139.95
Glasovi: +1

seka..: ...
bezveze
3
nedolicno?
lose
bravo
September 30, 2009,IP:85.94.140.249
Glasovi: -2

Dudeeeee: ...
seka šta si ljuta
4
nedolicno?
lose
bravo
September 30, 2009,IP:95.156.186.185
Glasovi: -1

super-brko iz druge galaksije: ...
Moram priznati da ima dosta istine u ovom textu. Nadam se da autoricina kritika ima dobre namjere u smislu da se nesto poravi na bolje u Crkvi. Isto se nadam da da ovo ne pise samo zbog toga sto je sad u modi biti protiv Crkve kao sto je slucaj u lijepoj nasoj.
Stvarno stoji da se dosta Crkvenih sluzbenika udaljilo od naroda.
A sa druge strane ako neko i podigne glas o nepravdi i kriminalu mediji ga odmah "poderu" sta se vi mjesate vase mjesto je u Crkvi tako da je tesko svima ugodit!
5
nedolicno?
lose
bravo
September 30, 2009,IP:217.233.4.144
Glasovi: +4

seka..: ...
dude tako imam razlog debeli
6
nedolicno?
lose
bravo
September 30, 2009,IP:85.94.140.249
Glasovi: -3

Zg Ljubušak: ...
Fascinira me demokracija na ovom portalu...tako je selektivna što mi ne date da kažem svoje mišljenje?
7
nedolicno?
lose
bravo
September 30, 2009,IP:193.198.151.84
Glasovi: +0

Karlooo: ...
jedan od najboljih tekstova ikada napisanih na portalu.

Ovo je mi je najbolje:

"S koje god strane želite prići problematici, odnosno ledenom otočju zvanom franjevci danas, naići ćete na oštre hridi koje će vas posve raskomadati, a svaki daljnji napor biti će lov na vještice"
8
nedolicno?
lose
bravo
September 30, 2009,IP:93.141.32.74
Glasovi: +0

Rage: ...
He had alot to say.
He had alot of nothing to say.
We'll miss him.

Standing above the crowd,
He had a voice that was strong and loud.
We'll miss him.

Ranting and pointing his finger
At everything but his heart.
We'll miss him.

But you were so loud.
You sure could yell.
You took a stand on every little thing
And so loud.

You could be the one who saves me from my own existance

"I'm too smart when you're invisible by the bone and the symbol on you. So he bashes his skull through the window while over looking the sea. Twilight amber ego. We were amused by this"

Standing above the crowd,
He had a voice that was strong and loud and I
Swallowed his facade cuz I'm so
Eager to identify with
Someone above the ground,
Someone who seemed to feel the same,
Someone prepared to lead the way, and
Someone who would die for me.

Come down.
get off your fuckin cross.
We need the fuckin space to nail the next fool martyr.

To ascend you must die.
You must be crucified
For our sins and our lies.
Goodbye!!!


Evo jedan isjecak iz jedne pjesme...smatram da je prigodno

9
nedolicno?
lose
bravo
September 30, 2009,IP:85.94.139.95
Glasovi: -3

prolaznik: ...
a dobre propovidi
10
nedolicno?
lose
bravo
September 30, 2009,IP:93.136.60.150
Glasovi: +0

Saray-Bosna: ...
Drugarice učiteljice opet si frustrirana... a jadna... nije ti lako...
11
nedolicno?
lose
bravo
September 30, 2009,IP:93.136.54.53
Glasovi: +0

Rkt: ...
Autorice svaka cast ! Nadam se da ce ovakav clanak bar malo vratiti nase fratre onoj istinskoj FRANJEVACKOJ skromnosti...
12
nedolicno?
lose
bravo
September 30, 2009,IP:62.113.10.22
Glasovi: +0

haha: ...
@Pilat-naš dragi fra Dane još propovijeda i drži misu na radost svih nas u ŠB.Nađe se još koji čestiti,dobri i skromni fratar.
13
nedolicno?
lose
bravo
September 30, 2009,IP:85.94.133.82
Glasovi: +0

Tripl: ...
Majstorski napisano.
14
nedolicno?
lose
bravo
October 01, 2009,IP:93.88.240.32
Glasovi: +0

angello: ...
istina smandje...prosetas li ikad do crvengorskog mosta...ja se zazelija...nadan se da odes na umac u crkvu nekad..
15
nedolicno?
lose
bravo
October 01, 2009,IP:93.88.240.32
Glasovi: +0

niđe veze: ...
ma niđe veze ovo...
16
nedolicno?
lose
bravo
October 01, 2009,IP:93.88.240.32
Glasovi: -1
..., Lose ocjenjen komentar [Pokazi]

Šaco: ...
Ipak je ovaj tajkun bio isto što i njezin ćaća, samo malo probitačniji.
Nikad taj tajkun nije bio HDZ, nego KPJ ili SKOJ-a, samo se dobro "snaša", isto kao oni iz HT-a.
18
nedolicno?
lose
bravo
October 01, 2009,IP:93.88.240.32
Glasovi: +0

nijagara: ...
Ovo, kao da je napisao @Prkos
19
nedolicno?
lose
bravo
October 01, 2009,IP:93.88.240.32
Glasovi: +0

Gradinaa: ...
Lipo, lipo, ali slogan „Pratre, jebo vas HaDeZe..“ najbolje definira razlog mog sve rjeđeg odlaska u crkvu, jednostavno nemam želudac za njihove propovjedi.

Koga zanima jako dobar članak na sličnu temu.
http://www.e-novine.com/stav/30216-Pionirska-kletva.html
20
nedolicno?
lose
bravo
October 01, 2009,IP:93.88.240.32
Glasovi: +1

Rita:: ...
@ niđe veze,

ovaj IP 93.88....izgleda podivljao...
21
nedolicno?
lose
bravo
October 01, 2009,IP:93.88.240.32
Glasovi: +0

starčević: ...
Ovaj članak je mogla napisatti Borka Lukenda PERJANICA HDZ-A 1990.
22
nedolicno?
lose
bravo
October 01, 2009,IP:93.88.240.32
Glasovi: -2

Floskule: ...
Osobno mi je drago da svak piše što osjeća. No, ovaj tekst je pun potrošenih i prozirnih floskula i površnih ocjena. Da je sjesti pa iznijeti argumente gotovo sve tvrdnje bi bile demantirane. Stalna je floskula kako fratar ode kod bogataša, a nitko ne zamjećuje da je možda istoga dana pohodio 10 siromaha. Uostalom kod nas je sve tako jedno zamjetimo a drugo nećemo da vidimo. Fratar treba ići svima. Tako je Isusu naložio i bogatima i siromašnima i grešnima i pravednima. Ovaj patetični i populistički napis je zločesto intoniran i to mu je glavna mana!
23
nedolicno?
lose
bravo
October 01, 2009,IP:93.88.240.32
Glasovi: +3

Zdena: ...
Poštenije bi bilo na početku i na kraju teksta napisati "Pratre jebo Vas HSP Đapić-Jurišić ili HDZ1990 ili Lijanovići, jer tamo su svi tajkuni i tajfuni.
Nemojte pljuvati bez ikakva razloga mladi HDZBiH, jer je jedino HDZBiH istinski ODVJETNIK hrvatske sirotinje u BiH.
24
nedolicno?
lose
bravo
October 01, 2009,IP:93.88.240.32
Glasovi: -2

Rita:: ...
Osobno mi je drago da svak piše što osjeća

@ Floskule,

dobro bi bilo da i osoba iza IP 93.88.240.32 piše što osjeća, ali nije nikako dobro zlorabiti nick poput @ angello u vrijeme kad je u njegovoj vremenskoj zoni obično faza REM-sna.
25
nedolicno?
lose
bravo
October 01, 2009,IP:93.88.240.32
Glasovi: +0

Grk: ...
Ubode ga opet, bez parona, odlično!
Rita bona vidiš da su nas stavili ko da svi iz iste kuće pišemo haha šta fali
26
nedolicno?
lose
bravo
October 01, 2009,IP:93.88.240.32
Glasovi: +0

jaa: ...
a bezveze, puno nekakve gorčine i frustriranosti na sve i svakoga, puno predrasuda, a svi znamo da u svakom žitu ima kukolja pa tako i kod fratara, a isto je tako bilo i u vrijeme dok je autoričina baba bila mlada, al su tad ljudi bili drugačiji, imali su svoju vjeru, a pratar je bio tu samo kao glasnogovornik, i nisu dočekivali na nož svaku pogrešku, i nisu krivili cijelu Crkvu za greške pojedinih fratara, a ovim današnjim ljudima kriv je i pratar i crkva i svi, umjesto da se posvete svojoj vjeri i pouzdanju u Boga
27
nedolicno?
lose
bravo
October 01, 2009,IP:93.88.240.32
Glasovi: +1

iii: ...
svi oni koji komentarima brane "pratrine" imaju izravnu materijalnu korist, nekim obiteljima to je siguran put za upis u škole fakultete, završenje tih škola fakulteta i na kraju naravno vrlo plaćen posao. Drugi razlog zbog kojeg neki komentari brane pratre je naivnost a nažalost takvi nas je previše u Hercegovini. Netreba ovdje unositi ni HDZ i KPJ jer i jedne idruge stranke politika za pratarsku nije ni do kolina. Ovi koje sam gore spomenuo nazivaju autoricu frustriranom.
28
nedolicno?
lose
bravo
October 01, 2009,IP:93.88.240.32
Glasovi: +0

Babilon: ...
Naučili tu jednu riječ "frustriranost", pa samo nju ko papagaji ponavljaju. A ne vide dalje od nosa, a kamoli da shvate, ehhhhhh

Davno sam ti reka, nije ovo misto za te!
29
nedolicno?
lose
bravo
October 01, 2009,IP:93.88.240.32
Glasovi: +0

Opa: ...
Haker Habit bojna ruši Poskok od sinoć!


30
nedolicno?
lose
bravo
October 01, 2009,IP:93.88.240.32
Glasovi: +2

Dios: ...
Ova kolumna pobjedit ce na natjecaju za antologiju ljudske gluposti.
31
nedolicno?
lose
bravo
October 01, 2009,IP:93.88.240.32
Glasovi: +0

Rita:: ...
Ubode ga opet, bez parona, odlično!

Da provincijal Hercegovačke Franjevačke Provincije ne otputova čak do Stuttgarta kao izravna podrška mogućoj skoroj Bandić-kampanji možda bi komentar na naprijed napisano bio nešto drugačiji,

ovako

BRAVO Oldy!
32
nedolicno?
lose
bravo
October 01, 2009,IP:93.88.240.32
Glasovi: +0

beerless: ...
Vraća se Poskok! Jeli Admin namjerno ruši, kao npr index.hr povećao br posjeta od kako je na meti hakera. teorija zavjere. Ili TUHC stvarno postoji. Haker Habit - teeško...
Ili je neki POP reko bratiću ruši kako znaš. ovaj zasuko rukave...
33
nedolicno?
lose
bravo
October 01, 2009,IP:93.88.240.32
Glasovi: +0

Rita:: ...
Haker Habit bojna ruši Poskok od sinoć!


@ Opa,

točno od SINOĆ, zato i spomenuh @ angello VREMENSKU ZONU !!!

P.S.

Umoljavam, one koji ne razumiju napisano - ne udarati minuse na predhodne upise!
34
nedolicno?
lose
bravo
October 01, 2009,IP:93.88.240.32
Glasovi: +0

čuješ: ...
Oldy, svaka čast.
Ova kolumna je napisana iz čiste ljubavi prema franjevačkom redu i onome šta kod nas taj red predstavlja stoljećima,kritika je konstruktivna...i to tako shvatite..
35
nedolicno?
lose
bravo
October 01, 2009,IP:93.88.240.32
Glasovi: +0

soledad: ...
danas vrijediš koliko imaš para.žalosno
36
nedolicno?
lose
bravo
October 01, 2009,IP:93.88.240.32
Glasovi: +1

ludilo: ...

Ili je neki POP reko bratiću ruši kako znaš



Prosječni fratar može srušiti više portala nego Čak Noris.
37
nedolicno?
lose
bravo
October 01, 2009,IP:93.88.240.32
Glasovi: +1

crabman: ...
KAPA DOLJE !!!
38
nedolicno?
lose
bravo
October 01, 2009,IP:93.88.240.32
Glasovi: +0

beerless: ...
@ludilo
Svaka čast Top of the POPs ali Čak je ipak Čak! Noris naravno!
39
nedolicno?
lose
bravo
October 01, 2009,IP:93.88.240.32
Glasovi: +0

Prkos Drumski: ...
@nijagara-veliki pozdrav
Bilo bi puno lakše reći autorici da je kompleksaš,da lova mušice..da ovo, da ono ali ovaj tekst je jedna vjerna slika trenutnog stanja ispod koje može stajati samo i jedino-na žalost.
@nijagara-Nisam pisala tekst ali se izuzev uvodnog dijela slažem sa svime.
40
nedolicno?
lose
bravo
October 01, 2009,IP:93.88.240.32
Glasovi: +0

RedBulll: ...
Oldy, kapa dolje ...čista desetka.Sjecam se Landeke, fratra koji je zivio sa narodom i za narod.Zivio zivotom dosljednog pratioca Sv. Franje, po kojima su i dobili ime Franjevci. A ovo danas su sve samo ne fratri ( opet cast izuzecima).Prica uvjek ista politika nesmije uci u Crkvu a oni su ti koji sa oltara huskaju narod za koga ce glasati. Pijuni vladajucih stranaka. Zalosno ali istinito.
41
nedolicno?
lose
bravo
October 01, 2009,IP:93.88.240.32
Glasovi: +0

Dios: ...
Sto bi bila hercegovina bez franjevaca, mozda islamija. Privrzenost puka hercegovackom franjevcu nikad i nista nece unistit pa ni ovakvi agnostici.
42
nedolicno?
lose
bravo
October 01, 2009,IP:93.88.240.32
Glasovi: +0

Prkos Drumski: ...
@Dios
Nije u pitanju agnosticizam već potrebe puka.Nitko ovdje ne osuđuje CRkvu zbog onoga kakva je -već KAKVA BI TREBALA BITI.Ovo je interni problem klera i laikata ne islamije.
43
nedolicno?
lose
bravo
October 01, 2009,IP:93.88.240.32
Glasovi: +2

čuješ: ...
Dios;..
Akcent na "bila" nastave li ovako..
44
nedolicno?
lose
bravo
October 01, 2009,IP:93.88.240.32
Glasovi: +1

protestant: ...
diose o kojem ti agnosticizmu pričaš? ako je po tebi uspjeh franjevaštva adhnama, i pokornost Turskoj koju su njegovali 400 godina mireći narod sa njegovim križom, propagirajući trpnju i teret kao sudbinu koja se mora prihvatiti onda o čemu pričamo?

turci su na balkanu bili debela manjina. da smo kojom srećom imali isusovce ili neki radikalniji red davno bi se buna digla i ne bi turska noga 400 godina ostala u bosni.

još nešto - upravo su franjevci martić i jukić smirivali narod kad su se turci tjerali iz bosne, kad su se ko u srbiji i slavoniji palile džamije i tjerao se turski zulum odavde oni su prvi bili za da se to zaustavi. to je lijep primjer ekumenizma ali i dokaz da fratri nisu zasluzni "za opstanak hrvata u bih kako si tepaju " nego i za opstanak i ovoliku brojnost muslimana u bih .
da smo kojom srećom bili nepokršteni divlji barbari ne bi turčin toliko ostao tu. ne mi smo bili katolička raja koja je trpila, slušala fratre, plaćala danak i turčinu i crkvi i na to smo kao ponosni? na šta ? na to što nam je 400 godina mećao i Istanbul i Vatikan?

Dajte molim vas
45
nedolicno?
lose
bravo
October 01, 2009,IP:93.88.240.32
Glasovi: +3

oblog: ...
Slažem se da ima, na žalost sablazni i među svećenicima!
Ipak znam da ih je većina na ponos naroda u kojem žive i djeluju tolika stoljeća!
Pišimo i govorimo o takvima!Afirmirajmo vrjednosti koje oni zagovaraju i žive tolika stoljeća!
To bi volio pročitati od pojedinih autora na ovom portalu!
46
nedolicno?
lose
bravo
October 01, 2009,IP:93.88.240.32
Glasovi: +3

nijagara: ...
@Prkos
I tebi veliki pozdrav
Ovaj tekst je naša (nažalost) ISTINA.
47
nedolicno?
lose
bravo
October 01, 2009,IP:93.88.240.32
Glasovi: +0

protestant: ...
slažem se da ih je velika većina na ponos danas nama svima. ali me pravo nerviraju s nadpovijesnom ulogom koju si sami pridodaju. 1291 je godina njihovog dolaska u BIH. nek javno kazu zasto su dosli tu i s kojom nakanom i ko ih je poslao. Ajde sto se to krije? Kao i cinjenica da smo cilo vrime pod Turcima placali Crkvi porez. Sta su frenjcvci radili 200 godina u BIH prije dolaska Turaka. Sto se to krije?
48
nedolicno?
lose
bravo
October 01, 2009,IP:93.88.240.32
Glasovi: +1

RedBulll: ...
@Dios

Rastući sekularni agnosticizam zabrinjava gotovo podjednako kao i ateizam, ali o tome uopce nema govora ovdije.Niti smo ateisti ni Agnostici - iako oni tvrde da Boga ima ali ga nemozemo jos dokuciti ( stupanj razvoja). Ali kada si vec takav prvrzenik Crkvi,kada bi sutra Crkva uvela porez i oduzimala ti od i onako bjedne crkavice svaki mjesec bili ostao vjeran katolik i sve plaćao ili bi se ispisao kao sto to rade sirom Eu???
49
nedolicno?
lose
bravo
October 01, 2009,IP:93.88.240.32
Glasovi: +0

cc: ...
Bravo, potpuno podržavam autoricu
.Svim svećenicima savjetujem da proučavaju, kao prvo Bibliju, zatim filozofiju, etiku itd. Ekonomija definitivno nije njihovo područje djelovanja.
50
nedolicno?
lose
bravo
October 01, 2009,IP:93.88.240.32
Glasovi: +0

Dios: ...
U vrijeme turaka uz hrvatski katolicki puk nisu bili franjevci vec protestant i biskup peric. Koliko treba bit duhovno bolestan da napises da su franjevci imali firmu i blagostanje 8 stoljeca. Franjevci u hercegovini nisu marsovci vec sinovi hrvatskog puka hercegovine. Jasno je da ima i pokvarenih fratara koji nezasluzuju bit franjevci, ali ovliko zlobe moze napisat netko ko nema veze s fratrima niti su njihove obitelji dali sinove u fratre. Pa oni misle, a nista neznaju
51
nedolicno?
lose
bravo
October 01, 2009,IP:93.88.240.32
Glasovi: +2

protestant: ...
POVIJESNI OKVIR

Dr. fra Marko Karamatic

Katolicanstvo u Bosni i Hercegovini tokom svoje duge povijesti bilo je usko povezano s djelovanjem Franjevackog reda, koji je pocetkom XIII. stoljeca utemeljio sv. Franjo iz Asiza. Na tlu Bosne franjevci su prisutni od 1291. godine, od kada kao duhovnici neprekidno djeluju sve do nasih dana. Prvobitno su dosli sa zadatkom da u okrilje katolicanstva vrate bosanske krstjane - pripadnike heterodoksne Crkve bosanske, poznate i pod imenima bogumila i patarena. Kasnije je djelatnost franjevaca, stjecajem povijesnih okolnosti, postala puno obuhvatnija(?) nego sto je to proizlazilo iz same naravi njihova poziva.
52
nedolicno?
lose
bravo
October 01, 2009,IP:93.88.240.32
Glasovi: +0

protestant: ...
Ne zna se kada je papa Grgur IX. dominikancima u Hrvatskoj ustupio inkvizitorska prava, ali ih kao inkvizitore u Dalmaciji i Bosni 1259. godine spominje Petar, prior dominikanskog samostana u mađarskom Bodrogu. On je u svom Kratkom izvještaju o postanku ugarske (dominikanske) provincije zapisao: '... mnogi od onih koji se nisu htjeli obratiti bili su po službenicima kralja Kolomana predani ognju.'
Dominikanci su inkvizicijom u Bosni najvjerojatnije upravljali iz Pečuha, što je moguće zaključiti na temelju činjenice da je ban Prijezda dao svoga sina u taoštvo dominikancima u Pečuhu kao zalog svog obraćenja.
Zadar je bio prvo središte inkvizicije u Dalmaciji. U spisu o utemeljenju dominikanskoga samostana u Zadru spominje se ime blaženoga Pavla, prvoga vrhovnog inkvizitora za Dalmaciju, kojega su heretici na području Splita ubili 1255. godine. Njega je naslijedio Andrija Dalmatinac, drugi vrhovni inkvizitor u Dalmaciji, Hrvatskoj i Slavoniji. Andriji Dalmatincu jedan zadarski dokument iz 1268. pripisuje u zasluge da je u Skradinu uspio privoljeti mnoge heretike na povratak u Crkvu.
Papa Inocent IV. je 1245. inkvizitorsku službu povjerio i franjevcima Slavonske provincije, koja je u 13. stoljeću obuhvaćala dijelove Srbije, Raške, Dalmacije, Hrvatske, Bosne i Istre. Bulom Prae cunctis nostrae meatis 23. ožujka 1291. papa franjevac Nikola IV. traži od provincijale Slavonske provincije da u Bosnu uputi dvojicu braće kao istražitelje heretičke zloće. Istu bulu potvrdit će i papa Bonifacije VIII. 29. travnja 1298. pismom Licet ex omnibus. Na temelju ovih dokumenata Ivan XXII. je u srpnju 1327. proglasio nevažećim akt kojim je pet mjeseci ranije ugarskim dominikancima odobrio da vode istragu protiv heretičke zloće i propovijedaju križarski rat. Isti papa u ožujku 1330. godine traži od zadarskog i splitskog nadbiskupa da ispitaju nesuglasice između dominikanaca i franjevaca glede inkvizitorskih prava u Bosni, da bi 1337. papa Benedikt XII. priznao da inkvizitori u Bosni ne mogu obavljati svoju misiju zato što ban i pojedini velikaši primaju i štite krivovjerce.
Od 16. stoljeća pa sve do kraja 18. inkvizicijski sudovi u Kopru, Zadru i Dubrovniku uglavnom se bore protiv unošenja literature vezane uz druge religije, a naročito protiv unošenja protestantskih knjiga.
53
nedolicno?
lose
bravo
October 01, 2009,IP:93.88.240.32
Glasovi: +0

protestant: ...
Oblici torture [uredi]

Za obavljanje torturalnog ispitivanja sudsko je vijeće izaslalo komisiju od nekoliko svojih članova. U Hrvatskoj su u cijelosti vrijedila međunarodna europska pravila za primjenu torture, prema kojima se tortura primjenjivala ako su postojali direktni dokazi za počinjeno zlodjelo (svjedočanstva najmanje dvojice svjedoka ili dobrovoljno priznanje optuženika). Torturu je u našim procesima obavljao krvnik s pomoćnicima, a koristili su se različiti oblici mučenja.
Najblaži oblik torture bilo je stiskanje palčeva. Krvnik ili neki od pomoćnika bi optuženikove palčeve stavio između dvije metalne pločice koje su se pomoću šarafa stezale. Za pojačavanje boli se po pločicama udaralo čekićem. Sljedeći korak u mučenju sastojao se od snažnog stezanja ruku konopcem.
Koristila se, i u Europi tada već dobro poznata, španjolska čizma. Tada je optuženikova potkoljenica stavljena između dva željezna oklopa, a čavli s unutarnje strane tog oklopa su, ovisno o jačini stezanja, prodirali u meso nesretnika. Posebna vrsta torture vršila se pomoću oštrih željeznih čavala kojima je bio podstavljen optuženikov stolac.
Najstrašnije mučilo što su ga rabili progonitelji vještica u Hrvatskoj bile su tzv. ljestve, a njihova strahota sastojala se u tome što su omogućavale silno rastezanje ljudskoga tijela. Sudske komisije za obavljanje torture nisu poštivale nikakva pravila o ograničavanju mučenja nego su okrivljenicu (najčešće su mučene žene-vještice) tako strašno i tako dugo mučili dok nije priznala ono što se od nje tražilo. Kad bi optuženica u strahovitim mukama priznala zločin, iako ga najčešće nije ni bilo, često bi je snašla i smrt u obliku lomače. Većina vještica osuđenih na smrt bila je prije spaljivanja pogubljena, bilo da im je prije odsječena glava ili su užetom ugušene, no mnoge su žene i žive spaljene.
54
nedolicno?
lose
bravo
October 01, 2009,IP:93.88.240.32
Glasovi: +0

protestant: ...
Predlažem stoga da se manifestacija preimenuje u 800 godina inkvizicitorskog reda u BIH: Oni su došli tu s misijom istrebljenja dobrih krstjana. Brutalno su ih čistili prije dolaska Turaka. KAda su došli Turci - franjveci mole slobodu za sebe, da propovijedaju i dalje svoju vjeru a sultanu se klanjaju. I u pokornosti drže narod propovjedajući patnju i nošenje križa turskog jarma. I sultan ih to odobrava. Ahdnama je dakle nagodba Istanbula i Vatikana o zajedničkom haračenju jadnog naroda. Najveću sramotu franjevačkog reda oni uzdižu kao veliku pobbjedu. Otišao franjevac klekao pred ZLO zvano Turčin i to danas predstavljaju kao uspjeh. Umjesto da su poveli narod u borbu za slobodu što su činili? Radili ono što im je tadašnji papa rekao. Tek kasnije kad franjevci postaju ljudi iz naroda dolazi do suživljenja s njima i tek 1800 i neke neki od njih dižu bune. Al ipak najbuntovnije ime među svećenstvom nije Fra nego Don Ivan Musić.
55
nedolicno?
lose
bravo
October 01, 2009,IP:93.88.240.32
Glasovi: +0

Dios: ...
Za red bula ja i sada dam vise nego sto ti zaradis mjesecno
56
nedolicno?
lose
bravo
October 01, 2009,IP:93.88.240.32
Glasovi: +0

protestant: ...
Zato nemojte se ljutit što se franjevci tako jako vežu za vlastodršce, to im je još od Turaka
57
nedolicno?
lose
bravo
October 01, 2009,IP:93.88.240.32
Glasovi: +0

Dios: ...
Red male brace su inkvizitori, ovakvog krivotvorenja nebi se stidio ni tvoj vozd broz
58
nedolicno?
lose
bravo
October 01, 2009,IP:93.88.240.32
Glasovi: +0

zašto: ...
Da,slažem se sa komentarom iznad...IP.93.88.240.32..
Zašto je lakše "baciti kamen"upirući prstom u sve ono šta nam se ne sviđa,nego boriti se pozitivnim primjerima, protiv negativizma koji nas okružuje!
59
nedolicno?
lose
bravo
October 01, 2009,IP:93.88.240.32
Glasovi: +0

protestant: ...
Sami frajevci to priznaju. Gore navedeni tekst ti potpisuje franjevac. To je opcepoznata cinjenica. Jedina dva reda kojima je dozvoljeno bilo inkviziciju provoditi su dominikanci i franjevci. Krvoločni redovi. Mučili ubijali. Naravno da današnji franjevci nemaju puno veze s njima al pročitaj malo povijesne fakte kako su istrebljivani "agnostici" šta su franjevci pisali Papi kad su došli tu i kako su provodili inkviziciju.
60
nedolicno?
lose
bravo
October 01, 2009,IP:93.88.240.32
Glasovi: +0

Dios: ...
Protestante zlousti proroce, podcjenjujuci puk hercegovine podcjenjujes sebe. Zar je ovaj narod toliko glup da nebi vidio ljubav o kojoj ti pises franjevaca i turaka. Pises da su franjevci trebali narod povest u rat pa to mocna austrija nije mogla. 8 stoljeca laz trajat nemoze tvoja juga kao laz trajala je 45 godina, 8 stoljeca nije biznisa vec patnje molitve i istine
61
nedolicno?
lose
bravo
October 01, 2009,IP:93.88.240.32
Glasovi: +0

protestant: ...
Preporučam knjigu "Ugovor s đavlom" o pravnom sustavu koji je Vatikan u to vrijeme nametao državama pod papinskom krunom paš vidit o čemu ti pričam
62
nedolicno?
lose
bravo
October 01, 2009,IP:93.88.240.32
Glasovi: +0

Prkos Drumski: ...
Na sebi svojstven način autorica je htjela uputiti apel..Zar nije slijedeći pasus vapaj današnjoj Crkvi :
"Boli indiferentnost Crkve prema patnji naroda. Čovjeka s rukama ispucalim od žuljeva, kojem nikada psovka nije dotakla usne, bole napucani bolidi samostana, udruženi sa bolidima zatamnjenih stakala na parkinzima raznih ugostiteljskih objekata. Boli malog čovjeka hladnoća Crkve za njegove boli, njena distanciranost i otuđenost, sad kad mu je to najpotrebnije. Sad kad je izložen tolikim kušnjama koje ga jedu kao žrvanj onaj klip kukuruza."
Kakva povijest, kakva inkvizicija-ljudima treba "nebeskoga kruha" danas tko zna tko od nas ima svoje sutra...
63
nedolicno?
lose
bravo
October 01, 2009,IP:93.88.240.32
Glasovi: +2

Dios: ...
Katolicka crkva gradjena je u vjecnom gradu rimu, temelje je udario petar stijena kao sto isur rece natoj stjeni sagradit cu crkvu svoju, a gdje je tvoja protestantska crkva na kakvom je pjesku gradjena. A sto sotonisti pisu nek sotonisti i citaju
64
nedolicno?
lose
bravo
October 01, 2009,IP:93.88.240.32
Glasovi: +1

protestant: ...

Protestante zlousti proroce, podcjenjujuci puk hercegovine podcjenjujes sebe. Zar je ovaj narod toliko glup da nebi vidio ljubav o kojoj ti pises franjevaca i turaka. Pises da su franjevci trebali narod povest u rat pa to mocna austrija nije mogla. 8 stoljeca laz trajat nemoze tvoja juga kao laz trajala je 45 godina, 8 stoljeca nije biznisa vec patnje molitve i istine



Da su kojom srecom tu bili neki drugi osim nagodbenjaka franjevaca, recimo redovi kojima je sloboda ideal ne bi turski zulum toliko izdržao. Uostalom kao ni jugoslavenski. Ima i tu svijetlih primjera šurovanja fratarluka i države. Ili danas uzmi ove naše daidže fratre koji opet klanjaju sarajevskim sultanima. Ista praksa. Potpumo ista praksa. Jedina svjetla točka NDH je bila što je zauzdala Crkvu i stavila je pod kontrolu. Interesi naorda bili su ispred interesa Vatikana. Samo na pogrešnoj strani u pogrešno vrijeme i na pogrešan način.
65
nedolicno?
lose
bravo
October 01, 2009,IP:93.88.240.32
Glasovi: +0

protestant: ...
pazi koje li prepotencije potpisivat se kao Dios., BOlan niste vi Diosi. Vi ste od krvi i od mesa ko i mi. De se spustite malo na zemlju.
66
nedolicno?
lose
bravo
October 01, 2009,IP:93.88.240.32
Glasovi: -2

Dios: ...
Sumnjam u dobronamjernost ovo teksta sam naslov kaze da su fratri imali 8 stoljeca biznisa, ma ljudi moji kakvog to biznisa. Ja u glavi imam dva duvanjsja fratra fra barisu drmica i mog rodijaka fra miju cuica kakav su oni biznis imali. I sad imam rodijaka franjevca kakav on biznis ima medju samostanskim zidinama
67
nedolicno?
lose
bravo
October 01, 2009,IP:93.88.240.32
Glasovi: +2

Dios: ...
Ne razumjem ova 4 slova od koja zadnja dva znace osijek sto ti smetaju
68
nedolicno?
lose
bravo
October 01, 2009,IP:93.88.240.32
Glasovi: +0

protestant: ...

Sumnjam u dobronamjernost ovo teksta



i ja sumnjam u dobronamjernost jednog djela klera. kao i tvoju fratrino
69
nedolicno?
lose
bravo
October 01, 2009,IP:93.88.240.32
Glasovi: +0

nijagara: ...

Da su kojom srecom tu bili neki drugi osim nagodbenjaka franjevaca, recimo redovi kojima je sloboda ideal ne bi turski zulum toliko izdržao.



Zatrlo bi nam se sime....
70
nedolicno?
lose
bravo
October 01, 2009,IP:93.88.240.32
Glasovi: +1

Braco sa Srebrnjaka : ...
Dodjite svi kod mene ja cu vas prosvijetliti
71
nedolicno?
lose
bravo
October 01, 2009,IP:93.88.240.32
Glasovi: +0

DiOS: ...
Prijatelju koji se potpisujes kao protestant zasto se ne potpises kao pop nemas se cega sramit ili imas
72
nedolicno?
lose
bravo
October 01, 2009,IP:93.88.240.32
Glasovi: +0

zipa: ...
"To je otprilike suština katoličke edukacije o sigurnom sek.su: suzdržavanje do braka, a onda je gotovo siguran svakodnevni seks. Barem muškarcu.

Kako, međutim, da mladić ili djevojka nađu sebi odgovarajućeg životnog partnera za siguran s.eks? Ništa lakše, reklo bi se, osobito u doba komunikacijske revolucije, mobitela, Interneta i agresivnog seksualnog marketinga. Krivo, naravno, kaže fratar Vatroslav Frkin: „Kako bi pronašli sebi odgovarajućeg životnog partnera, mladima preporučujem da svakodnevno za tu nakanu mole krunicu za poginule bran.itelje”.

faljen is.us i marij.a – pisat će sutra neka nesretna djevojka rasplamsalih hormona – javljam vam se jer imam problem i treba mi savjet. Imam dečka s kojim uredno upražnjavam sek.sualne odnose, redovno posjećujem nedjeljne mise i svakodnevno molim krunicu za poginule bran.itelje. Nedavno sam, međutim, upoznala zgodnog mladića koji me snažno sek.sualno privlači. Zanima me moram li zbog toga moliti dvije krunice za poginule branite.lje? "


Dežul.
73
nedolicno?
lose
bravo
October 01, 2009,IP:93.88.240.32
Glasovi: +0

čuješ: ...
Zipa:::
Ako već ismijavaš? ...Evo ti odgovora; ne Dvi krunice nego pet....svaki dan i ujutro i navečer..
74
nedolicno?
lose
bravo
October 01, 2009,IP:93.88.240.32
Glasovi: +0

zipa: ...
Citat je to bio, da razbijem tmurnost rasprave, nemoj paničit, smijeha malo ljudi, brzo će smak svita
75
nedolicno?
lose
bravo
October 01, 2009,IP:93.88.240.32
Glasovi: +0

čuješ: ...
danas se od Boga traži a ništa se neradi!
danas se hoće sve đžabe, pa i u raj(bez dobrih djela i poštenja) e nemre tako!!
Ili će se kod sv.Petra na vratima raja žalit na invalidnost,političku stegu,itd...

76
nedolicno?
lose
bravo
October 01, 2009,IP:93.88.240.32
Glasovi: +1

čuješ: ...
zipa: ...
ma v,r.ag je odnio šalu, nije mi do šale na ovu temu..
77
nedolicno?
lose
bravo
October 01, 2009,IP:93.88.240.32
Glasovi: +2

tex: ...
šta reći na sve nego da pastiri i njihove ovčice za sve svoje nemoralne radnje imaju spasonosnu ispovjed i odriješenje grijeha pa malo promrsit kroz usta "Oče naš...."kao pokoru i onda poslije toga opet po starom do iduće ispovjedi.
78
nedolicno?
lose
bravo
October 01, 2009,IP:93.88.240.32
Glasovi: +0

protestant: ...
Tako je diose. Ti u meni vidiš popa.
Sve to govori o vama. Nemožete se sami među sobom a docirate kome stignete. De prvo pometite ispred svoje kuće
79
nedolicno?
lose
bravo
October 01, 2009,IP:93.88.240.32
Glasovi: +0

protestant: ...
i dalje tvrdim da je katolička crkva imala vrlo jaku ulogu u opismenjavanju katolika u bih, obuci o endemskim biljkama, narodnim kuharicama te u zapisivanju narodne predaje, a o povijesnom političkim aspektima djelovanja Crkve ne samo kroz franjevce nego općenito od prvog dana kada je Vatikan prevario Stjepana Tomaševića pa kasnije preko djelovanja inkvizicije pa sve do komunizma tek će se knjige pisati.
80
nedolicno?
lose
bravo
October 01, 2009,IP:93.88.240.32
Glasovi: -1

oblog..za protestanta: ...
Katolička crkva je naj veća duhovna snaga Hrvatskog naroda!
Franjevci čuvaju istinsko poslanje Kristove crkve!
Služiti u siromaštvu!
81
nedolicno?
lose
bravo
October 01, 2009,IP:93.88.240.32
Glasovi: +4

RedBulll: ...
@ Zipa,
ma nema sve si im rekao.Svaka cast, nasijao si me do suza.Ja cu izgleda morati tri krunice izmoliti .Jadna ja , odoh odmah poceti.
82
nedolicno?
lose
bravo
October 01, 2009,IP:95.156.187.71
Glasovi: +0

maja.....: ...
"Old School"-veliki BRAVO za tekst!!!
83
nedolicno?
lose
bravo
October 01, 2009,IP:85.94.140.242
Glasovi: +0

protestant: ...


ne budi smiješan. ako je služenje siromaštvu dioničarstvo u herc banci., gradnja prebendarskih dvora, šurovanje s tajkunima, rad za političke stranke ja sam onda vanzemaljac
84
nedolicno?
lose
bravo
October 01, 2009,IP:80.71.145.124
Glasovi: -2

nijagara: ...

protestant: ...
Preporučam knjigu "Ugovor s đavlom"



Ti si ga već potpisao.....
85
nedolicno?
lose
bravo
October 01, 2009,IP:85.94.131.126
Glasovi: +5

Dios: ...
A sto ces privari vrag covika, sotonizam je gadna stvar
86
nedolicno?
lose
bravo
October 01, 2009,IP:81.93.186.97
Glasovi: +0

angello: ...
@rita ne razumin..kakva vremenska zona..portal je bija srusen ..po mom vrimenu..nocas oko ponoci sto znaci u ercegovini je bilo 7 ujutro...a zlorabljenje nicka ????
87
nedolicno?
lose
bravo
October 01, 2009,IP:75.34.211.74
Glasovi: +0

Alo: ...
Ćamile. Javi se. Hitno. Fala.
88
nedolicno?
lose
bravo
October 01, 2009,IP:80.71.148.56
Glasovi: +0

uphp: ...
evo svjedocimo ovih mjeseci i godina,da u kapitalizmu, cak i Crkva postaje firma jer su uvidjeli da neide drugacije. ali slabost im je ta sto su to skuzili u najgore vrjeme u kapitalizmu pa jadni ispadaju pred (mudrijim) narodom. rezultat: gubitak vjere
89
nedolicno?
lose
bravo
October 01, 2009,IP:78.0.218.137
Glasovi: +0

rs: ...
..da li je svojeglavost, rupa u zidu ili je hrabrost!?
90
nedolicno?
lose
bravo
October 01, 2009,IP:91.128.169.84
Glasovi: +0

-MAXO-: ...
Oldy,svaka čast.Svaka na mjestu i ništa im nisi slagala!!
91
nedolicno?
lose
bravo
October 01, 2009,IP:95.156.189.15
Glasovi: +2

protestant: ...
Knjiga Vladimira Bayera "Ugovor s đavlom", službena je literatura na pravnom fakultetu u Zagrebu, govori o pravnom sustavu u papinskim državama u vrijeme inkvizicije i aludira da je jedini koji je u to vrijeme potpisao ugovor s đavlom bio Vatikan. Pobijene su tisuće ljudi u ime ludog klera.
92
nedolicno?
lose
bravo
October 01, 2009,IP:92.240.41.22
Glasovi: +0

limun: ...
http://www.youtube.com/watch?v=apa8s3uSXt8


Old.......
93
nedolicno?
lose
bravo
October 01, 2009,IP:95.156.168.88
Glasovi: +1

komentar: ...
nije bravo za tekst.
dirnit se franjevaca u hercegovini pajdo odakle muda?
Imaju oni svoih grijeha al međugorijeje sveto mjesto tamo se događaju čuda.
A ti vidiš samo pohlepne ljude.
svi mi imamo u sebi neku vrstu pohlepe na razne načine.
A pisac teksta ima jako puno zloće , ili želi da ga netko primjeti.
Ali pajdo ti si napiso čisti promašaj.
94
nedolicno?
lose
bravo
October 01, 2009,IP:85.94.133.32
Glasovi: +0

za iznad: ...
oldica je iznijela svoje misljenje u kojem ne dira sve franjevce,samo jedan dio njih i u tome je sasvim u pravu.
u svakom zitu ima kukolja,ali u ovom ga ima malo vise
95
nedolicno?
lose
bravo
October 01, 2009,IP:77.221.4.149
Glasovi: +0

Dios: ...
Svako sudi posebi tako i autor teksta kao i protestant
96
nedolicno?
lose
bravo
October 02, 2009,IP:81.93.186.97
Glasovi: +0

Prkos Drumski: ...
@Dios
Pametan zaključak na kraju..(ako je kraj)
97
nedolicno?
lose
bravo
October 02, 2009,IP:95.156.156.208
Glasovi: +0

nijagara: ...
@Prkos
Dobro jutro
Nema ovdje kraja....
98
nedolicno?
lose
bravo
October 02, 2009,IP:85.94.128.7
Glasovi: +0

Prkos Drumski: ...
@nijagara
Dobro jutro i tebi...
Ma sve ima svoj kraj pa tako će imati i ovo..Ne mislim samo na komentiranje.
99
nedolicno?
lose
bravo
October 02, 2009,IP:95.156.156.208
Glasovi: +0

nijagara: ...
@Prkos
U ova burna vremena treba sačuvati bistru glavu, usmjeriti svoje aktivnosti u smjeru koji te opušta i daje životu smisao.
Od stvarnosti ne možemo pobjeći ali je možemo učuniti izdržljivijom.
Zato, okupimo oko sebe drage ljude i veselimo se životu uz čašicu dobrog vina, a Bogu fala, kod nas još uvijek ima i jednog i drugog.
100
nedolicno?
lose
bravo
October 02, 2009,IP:85.94.128.7
Glasovi: +1

Prkos Drumski: ...
@nijagara
Istina..Samo nas malo češće treba podsjećati na to.U pravu su ljudi koji kažu (vezano za tekst)kako trebamo gledati ljepše strane djelovanja ljudi i općenito situacija,ali to vrijedi dok je nama dobro..Što kada se nađemo u ulogama oštećenih strana?
Da udarimo crnom (vinu) ili?
Mislim da nam definitivno fali komunikacije (svake vrste)..Svi se suzdržavaju reći što misle o bilo čemu.Uvijek su u zraku neke nevidljive snakcije..
101
nedolicno?
lose
bravo
October 02, 2009,IP:95.156.156.208
Glasovi: +0

vidi: ...
Vidi ovo:http://www.youtube.com/watch?v=wWHHIaaSRgg&feature=channel_page
102
nedolicno?
lose
bravo
October 02, 2009,IP:95.156.179.116
Glasovi: +0

JA: ...
Rita, što je s tobom? Nešto si nejasna.
103
nedolicno?
lose
bravo
October 02, 2009,IP:89.164.36.38
Glasovi: +0

Dios: ...
Sve nas nesto dotice u zivotu i dobro i zlo. U slavoniji pada kisa, a u hercegovini?
104
nedolicno?
lose
bravo
October 02, 2009,IP:81.93.186.97
Glasovi: +0

Prkos Drumski: ...
@Dios
Na krajnjem jugu tmurno-samo što ne pada
105
nedolicno?
lose
bravo
October 02, 2009,IP:95.156.156.208
Glasovi: +0

nijagara: ...
I u sredini, samo što nije počelo...
106
nedolicno?
lose
bravo
October 02, 2009,IP:85.94.128.7
Glasovi: +0

Prkos Drumski: ...
hahahahaha....
107
nedolicno?
lose
bravo
October 02, 2009,IP:95.156.156.208
Glasovi: +0

Rita:: ...
Rita, što je s tobom? Nešto si nejasna.


@ JA,

pojasnih ja sve detaljno, samo komentar..ishlapio.
108
nedolicno?
lose
bravo
October 02, 2009,IP:93.136.52.118
Glasovi: +0

bas Nitko: ...
Od svega mi je najinteresantnije, kako se uvijek iznova, "nabodu" na Tvoje "koplje";-), "bosonoga" Ratnice...
109
nedolicno?
lose
bravo
October 02, 2009,IP:77.221.8.189
Glasovi: +0

Oblo brdo:: ...
Najbolji tekst do sada objavljen na poskoku.Svaka cast.Protestant,skidam kapu,svaka ti je na mjestu.
110
nedolicno?
lose
bravo
October 02, 2009,IP:203.219.250.173
Glasovi: +0

ang: ...
Fra Marinko Leko, bivši posuški župnik, ostat će "betonskim slovima" zapisan u nekom novom Svetom pismu, i to kao "autor" osmog smrtnog grijeha: 8.NEUMJERENOST U BETONU I ŽELJEZU!
111
nedolicno?
lose
bravo
October 02, 2009,IP:95.156.179.69
Glasovi: +2

protestant: ...
Što mala braća lupaju minuse po mojim komentarima
Opet ponavljam - Sadržaj Ahdname koju franjevci tako kite je sljedeći: Dragi Sultane pusti ti nama franjevcima da mi radimo svoj posao a mi se tebi nećemo miješat u tvoj. Ti slobodno janjičari, radi šta si naumio samo ostavi nama ovo malo jadne raje da se i mi malo ogrebemo. Ti sebi svoje poreze mi sebi svoje. A budala koji će duple poreze plaćat uvik ima. Pod takvim jarmom dvostrukog oporezivanja masa katolika prelazi na islam. Dakle imaju franjevci zasluge i za islamizaciju. Itekakvu. Umjesto da su dizali bune oni su skupa s Turcima narod drzali u pokornosti. 800 godina sramote.
112
nedolicno?
lose
bravo
October 02, 2009,IP:95.156.178.247
Glasovi: -1

protestant: ...
U jednom selu u župi Fra Marinka Betonskog i sada stoji načinjen križ od stećaka, grobova dobrih krstjana onih istih koje su franjevci čistili. Još nisam sreo nijednog franjevca koji je podigao glas protiv tog. A puna su im usta džamija načinjenih na crkvama. Što je također zločin. Al prvo bi trebalo u svom dvorištu počistiti sramotu.
113
nedolicno?
lose
bravo
October 02, 2009,IP:95.156.178.247
Glasovi: +0

Mm: ...
dobro bi bilo da ovaj članak skinete , ne da nije dobar ,dobar je , samo iz komentara svašta saznajemo što mi pojedinci rađe bi bili u zabludi,ljepše je ponekad živjeti u zabludi
114
nedolicno?
lose
bravo
October 02, 2009,IP:80.71.149.18
Glasovi: +2

Dios: ...
Sto napadaju ta sluganska pera, a oni nisu branili sela. Odakle protestant izvlaci podatke to je nevjerojatno mozda iz knjiga miljenka jergovica ili govora save strbca.
115
nedolicno?
lose
bravo
October 02, 2009,IP:81.93.186.97
Glasovi: +0

protestant: ...
izvor mojih podataka su i franjevačka pera Di OSO
116
nedolicno?
lose
bravo
October 02, 2009,IP:95.156.178.247
Glasovi: +2

za protestanta: ...

Zaslužio si da ti se lupne koji...minus!
Koliko laprdaš!Evo ti i od mene jedan!
117
nedolicno?
lose
bravo
October 02, 2009,IP:78.134.159.83
Glasovi: +0

Poruka: ...
Za Hrvate je najbolje da se odreknu svega, pa i crkve.
Samo mrtav Indijanac je dobar Indijanac.
Tako je i Hrvat koji ni u što ne vjeruje, kojemu nije stalo do vlastite države i slobode, do vlastito ja, samo je takav Hrvat dobar Hrvat. Odrecite se svega što je hrvatsko i onda će te biti dobri. Biti će vam lijepo, moći ćete tražiti posla po cijelom svijetu, lutati od nemila do nedraga, ali šta vas briga vi ste dobri jer niste Hrvati i ne poštujete ništa što je hrvatsko. To je najbolja hrana.
118
nedolicno?
lose
bravo
October 02, 2009,IP:95.156.181.27
Glasovi: +3

Dios: ...
Koliko li je kostala solemizacija ugovora kod javnog biljeznika izmedju strana u postupku vraga i protestanta. ja ti minuse necu lupat jer nije vazno sto pise nego tko pise,
119
nedolicno?
lose
bravo
October 02, 2009,IP:81.93.186.97
Glasovi: +0

nijagara: ...
@protestant
Svako konfesiju vode LJUDI a ne SVECI. Prema tome, nitko ne poriče (a to govori i ovaj tekst) da među svećenstvom nema i onih koji zlorabe svoj položaj. Na sreću još uvijek ima svećenika koji slijede Božiji nauk. Vjera nije radi svećenika nego radi nečega Višeg što ti,očiton ne razumiješ.
Nisam doživio niti od jednog svećenika da je došao u moju kuću i da je rekao da nešto MORAM dati. Sve što sam dao za crkvu dao sam dragovoljno.
I molim te @protestant, budi to što jesi, ali budi to dostojno...
120
nedolicno?
lose
bravo
October 02, 2009,IP:85.94.128.7
Glasovi: +2

protestant: ...
dzaba vam minusi. istina vam je nad glavom. ona je moj plus
121
nedolicno?
lose
bravo
October 02, 2009,IP:95.156.178.247
Glasovi: -1

protestant: ...

Tako je i Hrvat koji ni u što ne vjeruje, kojemu nije stalo do vlastite države i slobode, do vlastito ja, samo je takav Hrvat dobar Hrvat.

Crkva nije hrvatska. Crkva je starija od hrvatsva decko.
122
nedolicno?
lose
bravo
October 02, 2009,IP:95.156.178.247
Glasovi: +0

protestant: ...
Doduse vrijeme se popravlja, nekad ste lupali po glavi, vadili meso užarenim žaračem, danas lupate minuse
123
nedolicno?
lose
bravo
October 02, 2009,IP:95.156.178.247
Glasovi: +0

za protestanta: ...
Vidim da ispravljaš minus na O!To je još dalego od prolazne ocjene...
124
nedolicno?
lose
bravo
October 02, 2009,IP:78.134.159.83
Glasovi: +0

Dios: ...
Erazmo, erazmo.
125
nedolicno?
lose
bravo
October 02, 2009,IP:81.93.186.97
Glasovi: +0

tignarius: ...
kako se rodih u zemlji hercegovoj, te kako se ponosim time u urbaniziranom zagrebu, dobro mi je došlo malo otriježnjenje...
naime ovoliko vulgarne žuči neke ljevičarke je nažalost dokaz da više nema nezagađenih prostora, pa ni u rodnoj hercegovini, a uredništvu poskoka bih preporučio da se uozbilje, ako, što bio reko Ćiro-pretendiraju na publiku iz zagreba..
126
nedolicno?
lose
bravo
October 02, 2009,IP:93.141.46.34
Glasovi: +5

Alo: ...

a uredništvu poskoka bih preporučio da se uozbilje, ako, što bio reko Ćiro-pretendiraju na publiku iz zagreba..

127
nedolicno?
lose
bravo
October 02, 2009,IP:80.71.148.180
Glasovi: +0

Alo: ...

a uredništvu poskoka bih preporučio da se uozbilje, ako, što bio reko Ćiro-pretendiraju na publiku iz zagreba..



tugo moja tužna. otišla tuga u "svit" pa je stubokom urbana i moćna. ne pretendiramo m na vas ni u kom smislu. neka vas đe jeste.
128
nedolicno?
lose
bravo
October 02, 2009,IP:80.71.148.180
Glasovi: -1

mo: ...
Mali Lucijano Matošin ima tek 9 mjeseci, a već je suočen sa svojom najtežom bitkom. Dječačiću je, odmah po rođenju, dijagnosticirano teško oštećenje mozga. Prve mjesece svoga života, ovaj je mališan proveo u neizvjesnosti bolničkih soba na KBC-u Rebro u Zagrebu.

Dijagnosticirano mu je nekoliko teških oboljenja, između ostaloga i septooptička displazija Q0.4-4, usljed koje mu je u potpunosti ugrožen vid. Operacija na KBC-u Rebro, u koju bi bili uključeni liječnici iz inozemstva, stoji 80.000 KM. Lucijanovi roditelji, kojima je on četvrto dijete, taj novac nemaju. Stoga su zamolili sve dobre ljude da pomognu koliko je u njihovoj moći.

Na inicijativu Udruge Ringo pokrenuta je humanitarna akcija i utemeljena Zaklada Za osmijeh, u sklopu koje će u četvrtak, 8. listopada u Mostaru, biti održana humanitarna nogometna utakmica i veliki koncert. Inače, mali Lucijano bit će tek prvi korisnik Zaklade, a u tijeku su razgovori s još nekoliko obitelji koje imaju bolesnu djecu.

Utakmica između ekipe Split Stars teama (Petar Dragojević, Dado Pastuović-Tutti Frutti, Igor Cukrov, Nenad Vetma, Damir Mihanović Ćubi Bomba-Josip Vujević, Zrinka Milić, Alen Nižetić, Jole, Mate Bulić, Remi Kazinoti, Leo Kazinoti, Ivo Zovko, Denis Šabić, Marko Ugrin i Dundo-Trio Gušt) i RINGO STARS teama (Romeo Nikolić, Jurica Popović-Gracija, Pero Križanović, Dado Pandža, Kristijan rahimovski, Armin Muzaferija, Amir Kazić Leo, Antonio Čarapina, Josip Bilać, Marko Vlaho, Omar Šunje, Zdravko Jarak, Damir Škutor, Maka Golemac, Franjo Vladić, Toni Crnjac(vratar) i Goran Pandža (vratar),

Bit će odigrana u četvrtak, 8. listopada, u Dvorani na Bijelome brijegu, u 16 sati. Ulaznica je 5 KM.

Navečer, u Hrvatskom domu hercega Stjepana Kosače, u 20 sati, bit će održan koncertno-modni spektakl za maloga Lucijana. Ulaz je 15 KM, a nastupaju: Jole, Petar Dragojević, Igor Cukrov, Nenad Vetma, Zrinka, Alen Nižetić, Mate Bulić, Romeo Nikolić, Žanamari Lalić, Željka Bošnjak, Jure Popović, Pero Križanović, Kristijan Rahimovski, Armin Muzaferija, Amir Kazić Leo i Josip Bilać. Voditelji su: Misijana Brkić Milinković i Veselko Čerkez.

Na večeri će biti prikazana i zanimljiva modna revija te nekoliko plesnih točaka.

Svi sudionici programa nastupaju na humanitarnoj osnovi.

PRODAJA ULAZNICA:

Palačinka bar, Caffe galerija Koncept (klub za razvoj kulture mladih), Caffe bar Opera (SPC Rondo), Caffe galerija Mala (HD hercega Stjepana Kosače), kampus univerziteta (Bokserski klub Mostar), Pozorišna kafana


Također su otvoreni humanitarni brojevi telefona. Pozivom na njih donirate 2 KM za maloga Lucijana.

HT 092 890 862

BH TELECOM 090 291 062

Sve vaše uplate možete izvršiti na ime i broj računa :

ZAKLADA ZA OSMIJEH
3381302212044073 (UniCredit bank)

ZA OSMIJEH MALOGA LUCIJANA!
129
nedolicno?
lose
bravo
October 02, 2009,IP:77.221.9.72
Glasovi: +0

realno 100%: ...
U svakoj iole ozbiljnijoj biblioteci mozete naci na desetine povijesnih knjiga raznih autora u kojima se potvrdjuje da je najveci pokolj kroz povijest cinio Vatikan i njegove sluge...nije to nista novo,to se odavno zna,samo vi volite zivjeti u mraku !!!
130
nedolicno?
lose
bravo
October 02, 2009,IP:71.98.128.151
Glasovi: +0

anti zg crew: ...
ej ti urbanizirani nosonjo nab.ijem te ruralno.tako mladi a vec snobovi.
131
nedolicno?
lose
bravo
October 02, 2009,IP:80.71.145.242
Glasovi: +1

a joj: ...
Kako neko more još uvijek trubit te priče o vatikanu i pokoljima i zločinima njegovim... Pa valjda su ljudi učili povijest i valjda znaju kritički razmišljat o stvarima... ALi, eto...
132
nedolicno?
lose
bravo
October 02, 2009,IP:80.71.145.247
Glasovi: +0

Zmaj od Zemuna:: ...
protestant:
komentari ti nisu loši, samo ako si zbilja protestant, gledaj od Martina Luthera do današnjeg dana protestantizam se nije makao niti centa, katolička crkva jest, što je je.

Znači kada pričaš o instituciji Vatikan, ne navodi samo zlu prošlost, navedi i malo dobroga iz sadašnjice.
Ja mislim ako netko za svoja zla djela iz prošlosti plaća onda je to Vatikan danas.

Ne vidim niti jednu drugu isntituciju ili vlast u sličnoj poziciji.

Sada si ti na redu!
133
nedolicno?
lose
bravo
October 02, 2009,IP:88.76.229.19
Glasovi: +0

za realno 100%: ...
Jeli i preko 400. katoličkih svećenika na teritorju bivše države u drugom svj. ratu pobio Vatikan?
Jeli preko 800. u BIH za vrjeme Turaka isto pobio Vatikan?
Jeli crkva ili Vatikan napravio pokolj u Srebrenici?
Jesi li bio na promatranju u kakvoj ustanovi za duševne bolesnike?
134
nedolicno?
lose
bravo
October 02, 2009,IP:78.134.159.83
Glasovi: +0

Cicin Vir: ...
Sjajan i poucan tekst. Zapravo govori o tome sto svi mi znamo ali nemamo m.da to javno reci, za razliku od Oldy.
Mislim da su bosanski franjevci malo drukciji od hercegovackih. Ostali su sa svojim narodom u najtezim vremenima.
Inace, sveti Franjo je sad u nedjelju. Cestitke svim katolicima. Svako dobro.
135
nedolicno?
lose
bravo
October 03, 2009,IP:217.199.138.57
Glasovi: +0

protestant: ...

Jeli i preko 400. katoličkih svećenika na teritorju bivše države u drugom svj. ratu pobio Vatikan?
Jeli preko 800. u BIH za vrjeme Turaka isto pobio Vatikan?



Nije . Brojke 400 i 800 su smiješne brojke koliko je Vatikan pobio dobrih humskih djedova, gostiju i krstjana sviju koji se nisu htjeli sa vjere dobrih krstjana prebaciti na katoličku. Knjige i predanja govre da su ljudi pronalaženi pored ceste ubijeni, prerezanih vratova. Stjepan Tomaševič kada je obećao Papi pokrstiti Bosnu iz vjere koja nije bila ni po čemu gora ov Vatikanske a isto je bila kršćanska učinio je to u svega par godina. Tko se nije vatikanizirao bježao je Kosači na jug. Zato nije čudno da su danas u 21-om stoljeću najsvježiji izdanci protestantizma upravo u Hercegovini. Neka se ne ljute moja mala braća ali svugdje u Europi hercegovačke franjevce smatraju protestantima, herezom. I zbog hercegovačkog slučaja i zbog Međugorja. AKo itko pokazuje neposlušnost Vatikanu to smo danas mi. Potomci patarena stare crkve bosanske. Drugim rječima franjevci hercegovački napadaju protestantizam a sami su protestanti iako to poriču.
136
nedolicno?
lose
bravo
October 03, 2009,IP:95.156.181.252
Glasovi: -2

belaj: ...
Protestant, tako je i zbog toga volim franjevce.
Iako nije jasno koja je tvoja namjera, kasapiš i što valja i što ne valja.

Postao si pomalo dosadan, ponavljaš se.
137
nedolicno?
lose
bravo
October 03, 2009,IP:93.136.115.110
Glasovi: +0

Ceha: ...
@protestant
Svaki sadašnji primjer zlodjela se treba osuditi, ali ovo što pričaš o povijesti ne stoji.
Za vrijeme osman-ske okupacije bih je od 85% ka-tolika pala na 17%, a "dobrih krš-ćana" i drugih her-etika nikad u bih nije bilo preko 15%.
Tu-rski zulum je neusporediv.
A stećci nisu bili samo obilježja her-etika već način pokapanja na ovim prostorima.
P.S. Za male zel-ene, ti "dobri k-ršćani" su kao her-etička sekta izumrli bilo nerazmn-ožavanjem (nečist svijeta, otpor okupa-toru) ili se prebacili u pr-avoslavne ili ka-tolike. Ima samo jedan primjer (oko Ja-jca ) gdje su prešli na zelenaštvo.
138
nedolicno?
lose
bravo
October 03, 2009,IP:89.164.192.50
Glasovi: +0

protestant: ...
Nisu dobri krstjani ni mogli prelazit na zeleno kad je ulaskom turaka već u BIH te religije gotovo pa i nestalo budući da je Vatikan preko Stipe od Jajca već odradio posao. "Molitve" su uslišane pa se narod "okrenuo" Rimu po Božijoj "milosti". Fakti, fakti...
139
nedolicno?
lose
bravo
October 03, 2009,IP:85.94.141.82
Glasovi: +2

protestant: ...
Isto kao što muslimani BIH danas negiraju činjenicu da su prihvatili vjeru turskog agresora turčenjem, prdajom kulture svojih jezika i običaja, prodajom sveg svoga pod turskog tako i mi danas negirajući stećke, svoju praviru , svoje didove i dobre krstjane, one koje krivo zovu bogumilima a bili su samo obična hereza u okrilju kršćanstva negiramo sebe. Pa Herceg Stjepan je bio te vire, dobri humljanin, ko i kćer mu Katarina rođena patarenka kasnije udana za katolika kralja Tomaševića primila vjeru Rimsku i u Rimu skonačala u izbjeglištvu. Sve što pokušavam reći je da je franjevaštvo pored neupitne zaslužnosti za opismenjavanje imalo političku dimenziju koju ima i danas i ta politička dimenzija nije bila tako svjetla. Ahdnama nije nešto čime se franjevac treba podnositi. Ahdnama je potpis kapitulacije , prodaje slobode nad turskim zlom. Ona je tal , pakt klera vatikanskog kojim se sultanu jamči suradnja u držanju naroda mirnim i pokornim u zamjenu za slobodno širenje vjere i propovjedanje katoličkog nauka. U njoj je samo prisutan interes Vatikana ne i interes naroda. I zato kažem pored sva zla koji je donijela NDH imali su jednu veliku prednost jer su nacionalno stavili iznad vjerskog i zauzdali Crkvu.
140
nedolicno?
lose
bravo
October 03, 2009,IP:85.94.141.82
Glasovi: +2

Oblo brdo:: ...
Zmaje,ti si na redu
141
nedolicno?
lose
bravo
October 03, 2009,IP:203.219.250.173
Glasovi: +0

realno 100%: ...
Vratite nam dobre kristjane,dobre bosnjane a uzmite ove sa okupatorom uvedene i silom maca nametnuto katolicanstvo i islam !!!
142
nedolicno?
lose
bravo
October 03, 2009,IP:71.98.128.151
Glasovi: +0

ddd: ...
ajde ne serite vise o crkvi. Zar ne zivimo u sekularnom drustu 21 stoljeca? raspravljate kao da je jos Srednji Vijek!
Fratri sluze za pomolit se Bogu i da ima ko drzat misu i nista vise. Malo ih precjenjujete. Ipak su oni jedini bili pismeni u stara vremena, pa su tada imali veliki utjecaj. KOme oni mogu danas nesto propovijedati? Necemo zar biti zatucani kao muslimani bliskog istoka da nas klerici vode naprijed?!
143
nedolicno?
lose
bravo
October 03, 2009,IP:94.253.240.209
Glasovi: -2

Dalje komentare možete pratiti » OVDJE.